سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی چهره از مبتدی تا حرفه ای در گالری تک نگاره ها

طراحی چهره:

نقاشی سیاه قلم با سرفصل طراحی چهره را می توان در کل به 3 سطح مختلف تقسیم کرد که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت !

رئال مبتدی :


طراحی چهره رئال مبتدی - Real drawing

در این سبک از نقاشی از ابزار سیاه قلم برای به تصویر کشیدن و طراحی چهره بر روی سطح دو بعدی کاغذ استفاده می شود ، اما نکته قابل توجه در سبکطراحی چهره رئال ، همان تلاش هنرمند و یا هنرجویان برای هرچه نزدیکتر کردن طرح به واقعیت است که معمولا از روی مدل به صورت عکس از پیش گرفته شده ، کار می شود .

در این سطح از طراحی ممکن است اشتباهاتی در طرح نهایی وجود داشته که معمولا نقاشان با بررسی دقیق و تمرینات زیاد می توانند این اشتباهات را حل کنند و هنرجویان در این مرحله که تلاش برای طراحی و نقاشی سیاه قلم چهره با کیفیت رئال نامیده می شود ، می توانند با راهنمایی های استاد اشتباهات را رفع و با کسب تجربه ، قدم به پله دوم یعنی نقاشی فتورئال بگذارند .

در طراحی رئال نقاش دقیقا باید هرآنچه را که می بیند به تصویر بکشد و این سبک از طراحی از تمامی قوانین طبیعت مثل نیروی جاذبه برای موها و لباس ها ، جهت تابش نور و تناسبات چهره تا حد امکان و توان نقاش تبعیت می کند .

 

سبک فتورئال :

طراحی چهره 

طراحی چهره فتورئال
 

طراحی چهره فتورئال - Photorealism drawing

در این سطح از نقاشی سیاه قلم مخصوصا طراحی چهره توجه به جزئیات بسیار مهمتر بوده و اشکالات ریز هم غیر قابل قبول می باشد و کیفیت کار نقاشان یا هنرجویان باید به حدی باشد که بیشترین شباهت بین عکس و نقاشی وجود داشته باشد ، در سرتاسر جهان نقاشانی که با کیفیت فتورئال کار می کنند بسیار زیادند .

طراحی چهره 
طراحی چهره فتورئال

نقاش و یا هنرجویانی که با این کیفیت و در این سطح طراحی و نقاشی را کار می کنند باید شناخت خوبی از انواع سایه ها ، ارزش خطی ، فرم و اجزاء چهره داشته باشند و رسیدن به این سطح حتما نیازمند تمرین و تجربه می باشد .

طراحی چهره 
طراحی چهره

گالری تک نگاره ها با برگزاری دوره های آموزشی به شما کمک می کند تا از مبتدی ترین سطح ، تنها در چند ماه در نقاشی سیاه قلم و طراحی چهره به سطح فتورئال برسید و این روالیست که بیش از 95% از هنرجویان گالری تک نگاره ها پشت سر می گذارند .

طراحی چهره 
طراحی چهره

دقت مورد نیاز در سبک فتورئال باید به حدی باشد که کوچکترین خمیدگی ، میزان زاویه خطوط ، فاصله خطوط اجزاء نسبت یه یکدیگر و میزان تیره روشنی ها باید مورد توجه قرار گیرد .

لطفا مطلب طراحی چهره از مبتدی تا حرفه ای را به صورت کامل در سایت دنبال کنید.